Köpvillkor

Välkommen till LRS webbshop. Här kan du beställa produkter direkt eller begära en offert.

I vår webbshop kan du beställa produkter eller göra en offertförfrågan. Du gör inte några direkta köp med betalning online. Din beställning/offertförfrågan skickas via mail till oss och vi svarar med en bekräftelse på din beställning eller en offert.

Vårt köpsystem bygger  på att vi har dialog med våra kunder. Personlig service garanterar att du kan genomföra det slutliga köpet tryggt och säkert.Efter beställning och bekräftelse levereras varorna till dig enligt överenskommelse. Betalning sker mot förskott eller faktura. Delbetalning kan ev ordnas, kontakta oss för mer info. Priser presenteras exklusive moms.

Några av de vanligaste frågorna vid köp online besvarar vi här nedan.

Webbshopen fungerar i 3 steg:

1. Du väljer dina produkter i butiken eller konfiguratorn (för hästboxar) och samlar dessa i varukorgen.
2. I varukorgen kan du granska dina val och göra eventuella ändringar.
3. När du är nöjd med ditt val av produkter går du vidare till kassan, fyller i efterfrågade uppgifter och väljer om du vill skicka varukorgen som en beställning eller som en offertförfrågan. Med ett enkelt klick skickar du sedan din beställning/förfrågan till oss via mail.

Beställningar bekräftas via mail där du också får information om leverans, transportkostnader och övriga förutsättningar för köp. Vill du avbryta din beställning meddelar du det omgående via mejl.

Offertförfrågan besvaras via mail med uppgifter om pris, leverans, transportkostnader och övriga köpvillkor.

Frågor och svar

Här nedan kan du få svar på de vanligaste frågorna rörande våra produkter och leveranser.

Hur levereras varorna?

Varorna levereras hem till er via DB Schenker. När varorna kommer måste det finnas en person som kan signera leveransen. Kunden ombesörjer och ansvarar för lossning från lastbil med traktor eller truck. Ingen lossning bekostas av LRS.
Eventuella transportskador ska anmälas direkt till lastbilschauffören och noteras på transportsedeln.

Vad kostar leveransen?

Fraktkostnad beror på produkt och vikt. För varje order beräknas frakten och specificeras på offert eller orderbekräftelse.

Kan jag ångra ett köp?

Ja, en order kan återtas, dock kan det debiteras en beredningskostnad om ordern har börjat behandlas. Vill du avbryta din beställning meddelar du det omgående via mejl eller telefon.

Hur betalar jag?

Priserna visas utan moms.
Du kan välja det betalningsalternativ som passar dig bäst. Följande alternativ finns: förskottsbetalning, Swish eller faktura (kostnad 39 kr). Delbetalning kan ev ordnas, kontakta oss för mer info. Vid val av faktura samt ev. delbetalning kan sedvanlig kreditprövning komma att göras och personnummer alternativt org. nr krävs.

Det var fel på produkten – hur gör jag?

Skada som uppkommit i samband med transport ska anmälas direkt till lastbilschauffören och noteras på transportsedeln.

All annan reklamation anmäls omgående till LRS.

Kan jag kontakta er direkt för att fråga om produkter?

Javisst! Ta kontakt med oss via mail eller telefon. Under Om oss/kontakt hittar du våra mailadresser samt telefonnummer.